تهران، قلب تپنده ایران است. بسیاری از افراد معتقدند که پایتخت، محل فرصتها و پرواز به سمت موفقیت است. به شرط اینکه راه آن را بلد باشید و مسیر را پیدا کنید. در شهرهای بزرگی مثل تهران، فست فود نقش بسیار پررنگتری نسبت به جاهای دیگر در زندگی مردم دارند. این غذاخوریهای مدرن، علاوه بر اینکه محلی برای تفریح و میل کردن غذای دوست داشتنی در یک شب آرام هستند، بخشی از زندگی شلوغ بسیاری از آدمها میباشند که فرصت درست کردن وعدههای غذایی را ندارند. حال این صبحتها چه ربطی به طراحی دکوراسیون فست فود در تهران دارد؟ خلاصه بگوییم، شما میتوانید از یک مغازه کوچک به سمت آینده پرواز کنید، اما ابتدا باید بدانید چگونه و با چه ترفندی؟ طراحی دکوراسیون تجاری برای کسب درآمد بیشتر همان ترفند مهمی است که به آن نیاز دارید.
در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه با یک دیزاین و چیدمان حرفهای میتوانید فست فود خود را دگرگون کنید. همراه ما باشید.
طراحی دکوراسیون، انقلابی برای فست فود
احتمالا شما هم چشمتان به برخی از انواع دکوراسیون فست فود در تهران خورده باشد. اگر توجه کرده باشید، این روزها بازار طراحیها و دیزاینهای خاص، بسیار داغ است. اما دلیل این اتفاق چیست؟ چرا باید به دکوراسیون داخلی اهمیت دهیم؟ آیا بهتر نیست ابتدا کار را شروع کنیم و سپس بعدها دکوراسیون را تغییر دهیم؟ بگذارید با حوصله و دقت به این پرسشها پاسخ دهیم. طبق قوانین جذب مشتری و روانشناسی مخاطبان، اولین چیزهایی که افراد از محیط کار شما میبینند، باعث تصمیم گیری در مورد شما میشود. به عنوان مثال اگر یک مشتری در نگاه اول، فست فود شما را یک مغازه عادی یا خالی از سلیقه ببیند، دیگر جذب کردن مجدد آن مشتری کار سادهای نیست. اما برعکس اگر کسی از دکوراسیون و طراحیها شما در همان نگاه اول خوشش بیاید، تبدیل به یک مشتری پروپاقرص و یک بلندگوی تبلیغاتی انسانی برای شما خواهد شد. به صورتی که هر جا برود از شما تعریف خواهد کرد.
در تهران، بازار فست فودیها بسیار داغ است. هزاران فست فود فعال و قوی در هر نقطهای از شهر مشغول فعالیت هستند. به این معنا که در هر محله و منطقهای حداقل چند فست فودی وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید، میزان تقاضا در شهری مثل تهران بسیار زیادی است. یعنی اگر با دقت و به درستی کار کنید، نباید بایت تعداد مشتریان نگرانی داشته باشید. مسئله این است که باید رقابت کنید و در حد خودتان بدرخشید. همانطور که اشاره کردیم، دیدن محیط بسیار مهم است. پس اگر میخواهید در این رقابت پیروز شوید و سود خوبی به جیب بزنید، باید به دکوراسیون خود اهمیت ویژهای دهید. اگر راه آن را بلد نیستید، همراه ما بمانید.
چگونه بهترین دکوراسیون را طراحی کنیم؟
برای طراحی دکوراسیون فست فود در تهران نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها دقت کنید. البته یک نکته بسیار مهم را لازم است قبل از هرچیزی بیان کنیم. اگر به غیر از فست فود، در مشاغلی مانند کافه، رستوارن، فروشگاه و هر شغلی که با مردم در ارتباط است، مشغول هستید، این مطلب برای شما مفید و مهم خواهد بود. برای اینکه بتوانید از محیط نهایت استفاده را ببرید و یکی طراحی زیبا داشته باشید، به این نکات توجه کنید. توجه داشته باشد، فرقی نمیکند محیط شما کوچک است یا بزرگ است. مستاجرید یا صاحب ملک، یک طبقه یا دو طبقه در اختیار دارید، در هر محیطی میتوانید با مهارت طراحی دکوراسیون، یک بهشت جذاب بسازید. اما قبل از هر کاری به این نکات توجه کنید.
استراتژی داشته باشید
جنگیدن بدون برنامه، ممکن نیست. دنبال گنج گشتن بدون نقشه امکان ندارد. برای هر کاری ابتدا باید یک استراتژی خاص داشته باشید و یک برنامه ریزی خوب را در نظر بگیرید. نقشه گنج برای طراحی دکوراسیون، انتخاب “تم” مناسب است. قبل از هر چیز ابتدا انتخاب کنید دوست دارید در چه سبکی کار خود را پیش ببرید. مدرن، سنتی، مینیمال، تمهای کلاسیک، تمهای خاص (مانند تم ورزشی، تم غذایی، تم فیلم و سریال). بعد از انتخاب تم و سبک مورد نظرتان، میتوانید وارد جزئیات شوید. در یک فست فود دست شما بسیار بازتر از محیطهای اداری، آموزشی و در کل رسمی است. شما میتوانید طرحها و ایدههای خلاقانه را به راحتی اجرا کنید.
در ایتالیا، در شهر رم، یک فست فود دکوراسیون خود را در حالت خلاقانهای طراحی کرده است. بارترا میلوئه، یک طرفدار سرسخت، مسابقات ماشین سواری است، او محیط فست فود خود را مملو از المانهای جذاب این مسابقات کرده است. خطوط سیاه و سفید پرچم پایان، میزهایی با طرح لاستیک و ماشین، شمارههای صندلیها به سبک شماره ماشینها و خلاصه یک فضای جذاب برای ماشینبازها طراحی کرده است. دیوار نوشته، گچ نوشته و یا تکست گرافی نیز یکی از راههای جذاب و تازه برای طراحی محیط است.
هر چیزی به اندازه
فرقی نمیکند در حال طراحی دکوراسیون فست فود در تهران هستید و یا هر شهر دیگری. اگر میخواهید کار شما نتیجه بخش باشد، باید مفید عمل کنید. مفید بودن با زیاد بودن متفاوت است. شما باید در طراحی و استفاده از المانها، حد و اندازه را رعایت کنید. شاید استفاده از مثال برای هضم این قضیه بهتر باشد. یکی از جزئیات جذاب و المانهای بسیار مثبت در محیط، گلها و گیاهان هستند. گل و گیاه باعث میشود یک محیط جذاب، پر از آرامش و مطابق با خواستههای انسان ساخته شود. اما اگر همین گل و گیاه را به صورت بی رویه استفاده کنید، نتیجه عکس خواهد داد. تعداد زیاد گلها و گرفتن فضای زیاد، حس خوبی را به مشتریان منتقل نمیکند. آنجا فست فود است، نه گلخانه!
برای استفاده مفید از گل و گیاه، میتوانید یک دیوار را به این کار اختصاص دهید. سبدها و قفسههای مجلل چوبی که از گلهای پتوس و… پر شدهاند نمای زیبایی میسازد. و یا اینکه روی هر میز گل و گیاه بسیار کوچک در ظرفهای شیشهای طرح دار، مثلا به شکل لامپ قرار دهید. خلاقیت، هنر و تجربه در این بخش بسیار مهم است.
برند خودتان را بسازید
برندسازی یکی از اهداف و رسالتهای مهم دکوراسیون سازی است. مخصوصا اگر بحث دکوراسیون فست فود در تهران مطرح باشد، برندسازی اهمیت چند برابری میگیرد. زمانی که مشتری در محیط باشد، محو دکوراسیون و چیدمان شما میشود، اما زمانی که در آنجا نیست، این برند و نام شماست که در ذهن او مانده است. البته بازهم لازم به ذکر است، در این زمینه فرقی بین فست فود، کافه، رستوران، فروشگاه و… نیست. در هر فعالیتی باید نام خود را جاودانه کنید. برای این کار باید یک لوگوی مناسب داشته باشید و محیط خود را مطابق به آن هماهنگ کنید.
به عنوان مثال، در انگلستان یک فست فود معروف به نام پاندا وجود دارد. زمانی که وارد محیط آنجا میشوید، پاندا را در همه جا حس میکنید. دایرههای سفید و مشکی، علامت پنجه پاندا و… این تصویرسازیها آنقدر دقیق انجام شده است که معروفیت این فست فود را فراتر از یک کشور برده است. پس حتما در این زمینه حساس باشید و به طراح خودتان بابت برندسازی، توصیه و سفارش کنید.
میز و صندلی؛ اصل کار طراحی فست فود
آماده سازی هر غذا میانگین حدودا 15 دقیقه طول میکشد. همچنین به صورت میانگین، افراد حداقل 30 دقیقه زمان، صرف خوردن و نشستن در فست فود میکنند. در نتیجه این یعنی هر نفر حداقل 45 دقیقه قرار است در فست فود شما وقت بگذارند. این 45 دقیقه، روی میز و صندلی، زمانی است که مشتریان تحت تاثیر جزئیات دکوراسیون شما قرار میگیرند. اما اگر مبلمان و میز و صندلیها مناسب نباشند، کار به دیگر اجزاء محیط و دکوراسیون شما نخواهد رسید. پس توجه کنید میز و صندلی خیلی بیشتر از آنچه که فکر میکنید اهمیت دارد.
برای چینش مبلمان دکوراسیون فست فود در تهران، بیاید از کلیشهها دوری کنید. طرحهای متنوعتر و خلاقانهتری را امتحان کنید. تمرکز خود را روی میزهای دو نفره بگذارید. المانهای سرگرم کننده را برای محیط اطراف میزها درست کنید. اگر مغازه و مکان شما به سمت محیطی با نمای زیباست، میتواند چند صندلی به سمت بیرون تهیه کنید. چینش روی میزها نشان از کلاس کاری شماست. یک گلدان شیشهای کوچک از گل پتوس میتواند به زیبایی میز کمک کند.
مراحل اجرای دکوراسیون فست فود در تهران
همانطور که در ابتدا و میانهی مطلب اشاره کردیم، با اجرای خوب و دقیق دکوراسیون فست فود در تهران میتوانید یک فرصت فوق العاده برای پیشرفت و کسب درآمد بالا داشته باشید. اما این مسئله به همین سادگیها نیست. البته شاید بتوان با چسباندن چند بنر، قاب عکس، برچسب و چینش چند میز و صندلی یک محیط را برای میل کردن غذا آماده کرد. اما اگر تصور میکنید اینگونه میتوانید موفق شوید، پس لازم است سری به فست فودهای سطح شهر بزنید. رقابت داغی وجود دارد که اگر شما هم خودتان را به این رقابت نرسانید، رسما کاری از پیش نخواهید برد. القصه! طراحی و اجرای یک دکوراسیون خوب، مراحل و مقدماتی دارد. این مراحل به شرح زیر است.
- بازدید از محل و بررسی شرایط، اندازهها، ابعاد و…
- تعین پلن با مشورت کارفرما و برنامه ریزی کلی
- طراحی اولیه پلن
- هماهنگی با کافرما و طراحی پلن پایانی
- خرید متریال و هماهنگ سازی برای المانها
- شروع مراحل اجرا، ساخت و ساز و چینش
در نوشتن شاید این مراحل کوتاه، ساده و معمولی باشند، اما در اجرا داستان چیز دیگری است. شما برای اینکه بتوانید یک محیط حرفهای و مطابق با یک طراحی واقعی و هنرمندانه بسازید، باید سراغ کسی بروید که کاربلد این راه است. طراح دکوراسیون یا دیزاینر محیط، فردی است که از دانش، مهارت و تجربه کاری برای زیباسازی یک محیط برخوردار است. چنین شخصی میداند یک محیط به چه چیزی نیاز دارد و چه المانی برای چه فضایی مناسب است. بدون طراح، کار را ممکن است خراب کنید و زحمات به فنا برود.
خاص ترین طراحی دکوراسیون فست فود در تهران توسط تیم سرنقش
با مجموعه سرنقش مثل بمب در تهران صدا دهید. طراحی و اجرای دکوراسیون فست فود در تهران یک کار حرفهای و حساس است که نیازمند یک فرایند کامل است. صرف هزینهها و بالا بردن حساسیتها در این بخش نه تنها نشان از بالا بودن کلاس کاری شماست بلکه به نوعی یک سرمایه گذاری موفق برای کسب سود و درآمد بیشتر است. مجموعه سرنقش یک تیم کامل و متخصص برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی کافه است. این تیم میتواند صفر تا صد طراحی و دیزاین محیط فست فود، فروشگاه، رستوران، کافه و یا هر محیط دیگری را بر عهده بگیرد و به زیباترین شکل به شما تحویل دهد. با سرنقش نه تنها دکوراسیونی زیبا خواهید داشت، بلکه خاص و تک خواهید بود.
هم اکنون میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین بررسی ایدهها و نظرها با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. ما مسیر موفقیت را برای شما زیبا خواهیم کرد.