برای اینکه بتوانید در شغل و فعالیت خود پیشرفت کنید، جلو بروید و به موفقیت برسید، باید قدم به قدم با دنیا حرکت کنید. به زبانی دیگر باید مدرن شوید و از جزئیات کوچک و بزرگ برای سرعت بخشیدن به پاهای خود در مسیر رسیدن به قله استفاده کنید. طراحی دکوراسیون تجاری یکی از عوامل مهم برای کسب درآمد بیشتر در هر حوزه ای است. طراحی دکوراسیون اداری مدرن یکی از قدمهای بزرگ و مهم در این زمینه به حساب میآید. در دنیایی که همه چیز تبدیل به یک رقابت بزرگ شده است، شما باید برای رسیدن به جایگاهی که لیاقت آن را دارید، هوشمندانه عمل کنید. به همین جهت لازم است در محیط اداری یا حتی آموزشی خود انقلابی به پا کنید. در این مطلب ما به شما خواهیم گفت که چگونه میتوانید به سادگی و با تغییر دکوراسیون، مراجعه کنندگان را جذب خود کنید. همراه ما باشید.

چرا مدرن طراحی کنیم؟
مدلهای مختلفی برای طراحی یک محیط وجود دارد. سنتی، کلاسیک، مینیمال، ترکیبی، اما چرا طراحی دکوراسیون اداری مدرن را انتخاب کنیم؟ اصلا مدرن بودن به چه معناست؟ شاید اگر به پاسخ این سوالات برسید زودتر آستین بالا میزنید و تحول را آغاز میکنید. شاید بتوان طراحی مدرن را در چند ویژگی خلاصه کرد. به بیانی بهتر، نمیتوان یک تعریف جامع و کامل برای مدرن بودن طراحی ارائه داد، اما با دانستن ویژگیهای این مدل از طراحی، شناخت بیشتری برای شما حاصل خواهد شد.
مدرن بودن یعنی:
• استفاده از رنگهای خنثی و آرامش بخش
• حفظ شلوغیها و المانهای اضافه
• بهره مندی از رنگهای تک در وسعت زیاد
• استفاده از خطوط صاف و ممتد
• به کار گیری فلز کروم و استیل ضد زنگ
• توجه به جزئیات کوچک مانند دستگیرهها
• ایجاد فضای باز و دسترسی آسان
• استفاده از المانهای مدرن و جذاب
شاید در نگاه اول با دیدن این ویژگیها تصور کنید قرار است با یک دکوراسیون سرد و خالی از روح مواجه شوید. ولی به شما قول میدهیم اینگونه نیست. دکوراسیون مدرن، در عین سادگی و آرامی، در ذهن افراد تاثیر میگذارد. البته شاید این سبک برای دکوراسیون خانه مفید نباشد، اما خوراک محل کار و اداره است. مدرن بودن محیط پیامهایی را به ذهن مخاطبین ارسال میکند. در مرحله اول نشان میدهد همه چیز اینجا کاری، رسمی و حرفهای است. احساس یک اداره و کار تشکیلاتی حرفهای را به مخاطب شما منتقل میکند و کلاس کار شما را بسیار بالا میبرد. پس اگر میخواهید فضایی کاملا حرفهای داشته باشید، مدرن طراحی کنید.

نکات مهم برای طراحی دکوراسیون اداری مدرن
طراحی دکوراسیون اداری مدرن مانند پوشیدن کت و شلوار رسمی برای شرکت در یک کنفرانس بزرگ و مهم است. به ظاهر کت و شلوار رسمی دقت کنید. رنگهای محدود، طرح ساده، ظاهری یکدست، اما با همه این تفاسیر وقار و کلاس فوق العادهای به فرد میبخشد. داستان چیدمان مدرن اداری هم به همین صورت است. برای اینکه بتوانید به چنین هدفی برسید و بهترین طراحی را داشته باشید، رعایت برخی از نکات بسیار مهم است. در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.
• رنگ زمینه؛ نقطه اصلی ماجرا
رنگ غالب و زمینه مهمترین و اصلیترین مسئله برای دکوراسیون مدرن است. همانطور که گفتیم در سبک مدرن از رنگهای اکتیو نمیتوان استفاده کرد. بیشتر باید از رنگهای خنثی اما قوی استفاده کنید. رنگ فیلی یک نمونه خوب و بسیار پرطرفدار برای رنگ غالب مدرن است. البته تک رنگ بودن هیچگاه توصیه نمیشود. استفاده از یک رنگ دوم برای جزئیات میتواند کار را جذابتر کند. به عنوان مثال مشکی رنگ دوم بسیار مناسبی است. در رنگ دوم میتوانید از رنگهای اکتیو هم استفاده کنید. مثلا قرمز یا حتی زرد. رنگ غالب میتواند برگرفته از لوگو و آرم مجموعه نیز باشد. اگر محیط کار شما اداری و آموزشی است مانند آموزشگاههای زبان، این حرکت برای برندسازی فوق العاده است.
• پارتیشن را انتخاب کنید
پارتیشن بندی یک تصمیم حساس در طراحی محیط است. قبل از هر چیز باید انتخاب کنید، از چه متریالی برای ساخت محیط قرار است استفاده کنید. گاهی اوقات نیاز است، در یک فضا، چند فضا به صورت مجازی ساخته شود، انتخاب نوع پارتیشن برای تمام این فعالیتها مهم است. اگر بخواهید سقف کاذب، دیوار کاذب و یا طرح خاصی را اجرا کنید، نیاز به متریال دارید. چوب، ام دی اف، فلز، شیشه و آینه میتوانند موادی باشند که شما را در طراحی و ساخت یک محیط شکیل و زیبا همراهی میکنند.
• نورپردازی؛ کلید اصلی طراحی
نورپردازی را هیچ وقت دست کم نگیرید! نور یک مسئله مهم و حیاتی از جهات مختلف است. در طراحی دکوراسیون اداری هدف اصلی علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن مراجعه کنندگان، ایجاد فضایی مناسب برای کارمندان است. نبودن نور کافی باعث خستگی و کسلی افراد و بی روح شدن محیط میشود. نورپردازی را میتوانید بسیار خلاقانه انجام دهید. در محیط اداری به دو نوع نورپردازی نیاز دارید. نوع اول، حالت سقفی است. چراغها به چند حالت میتوانند روی سقف کار شوند. شما میتوانید آنها آویزان و مجزا کنید و یا درون سقف جا گذاری کنید. نوع دوم، نورپردازی خلاقانه ثانویه است. استفاده از رشتههای ال ای دی در محیطهای خاص میتواند حرکت تازه و جذابی باشد. به عنوان مثال یک رشته نور ال ای دی به صورت مارپیچ در بالا سر منشی طراحی کنید.
• مبلمان؛ اصل داستان
در یک محیط اداری کمتر چیزی به اندازه مبلمان اهمیت دارد. در اکثر ادارهها چینش مبلمان آنقدر کلیشهای و بی سلیقه است که هیچکس دوست ندارد زمان خود را در آن محیط بگذارند. صندلیهای ساده و فلزی چسبیده به دیوار آن هم چسبیده به میز منشی. این کار نشان میدهد در اداره شما خبری از سلیقه نیست. ابتدا خود مبلمان از میزها گرفته تا صندلیها، برای کارکنان یا مراجعه کنندگان، باید همخوانی خوبی با طرح کلی داشته باشد. انتخاب میز و صندلی اهمیت بسیار زیادی دارد. سپس باید یک اتاق و یا فضای مناسب را به عنوان اتاق انتظار برای مراجعه کنندگان در نظر بگیرید. گُل کار شما، اتاق انتظار شماست. در این محیط افراد به اطراف خود دقت میکنند و تحت تاثیر چیدمان و طراحی شما قرار میگیرند. یک دکوراسیون کسل کننده و نامناسب میتواند تبدیل به یک خاطره بد برای مراجعه کنندگان باشد.
• جزئیات؛ خلاقیت و مهارت را به کار بگیرید
زیبایی و تکمیل شدن یک دکوراسیون مدرن اداری به کامل کردن جزئیات است. جزئیات دسته بزرگی از المانها و چینش وسایل است که باید به صورت کاملا خلاقانه و در امتداد یک استراتژی خاص و دقیق باشد. قاب عکس، مجسمهها، محصولات تزیینی و هر چیز دیگری مربوط به دکوراسیون، از این دسته است. استفاده نا به جا و غلط از این تجهیزات میتواند نتیجه عکس دهد و همه چیز را خراب کند. دکوراسیون مدرن باید تا جایی که امکان دارد، خلوت، مفهومی و شیک باشد. کنار هم گذاشتن این گزینهها، نیاز به دانش، مهارت و تخصص دارد. اگر میخواهید همه جزئیات را کاملا حرفهای و با متد روز در کنار هم قرار دهید، قطعا باید از یک طراح خبره کمک بگیرید.

چگونه به ایده خلاقانه برای دکوراسیون مدرن اداری برسیم؟
نداشتن ایده در طراحی دکوراسیون اداری مدرن مانند قدم زدن در میدان مین است. هر حرکت اشتباهی، میتواند منجر به سقوط کار شما شود. پس در ابتدا باید پلن داشته باشید، برنامه بچینید تا به درستی به هدف برسید. خلاقیت داشتن در ایده کار هرکسی نیست. اگر میخواهید در کار خود موفق شوید و یک محیط همه چیز تمام درست کنید، باید خاصتر و بهتر از دیگران کار کنید، به همین جهت به ایده نیاز دارید.
ایده پردازی برای طراحی دکوراسیون داخلی کار سادهای نیست. هماهنگ کردن اجزا و استفاده از یک تم مناسب، دسته بندی فضا، طراحی اتاقها (کارمندان، مدیر، منشی، آشپزخانه، رست روم، اتاق انتظار)، چیدمان و مبلمان و… به زبانی سادهتر، طراحی یک دنیای بزرگ است که باید در آن بزرگ شده باشید و کوچه پس کوچههای آن را بلد باشید. برای رسیدن به یک ایده خلاقانه و مفید، نیاز به استفاده از طراح دارید. طراح کسی است که مهارت و دانش مورد نیاز برای تحقق خواستههای شما را دارد. البته این دانش باید همراه با تجربه و سابقه کار همراه باشد تا بتواند در دنیای واقعی هم به نتیجه مورد نظر برسد.
هزینه طراحی دکوراسیون اداری
آیا مثال معروف “هر چقدر پول بدهی، آش میخوری” را شنیده اید؟ شاید این واقعیت کمی تلخ باشد اما واقعیت است. به مقدار که لازم است کار حرفهای پیش برود، باید هزینهی بیشتری را کنار بگذارید. اما یک نکته مهم در این میان وجود دارد. وجود برخی از افراد سودجو باعث شده است که تناسب هزینه و خدمات بهم بخورد. این افراد با دریافت هزینهای بالا و ارائهی خدماتی با درجه پایین، بسیاری از کارفرمایان را نسبت به طراحی دکوراسیون بدبین کرده است.
هزینهی طراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. متریال مورد نیاز، مراحل ساخت و اجرا و هزینهی طراحی، سه بخش اصلی در محاسبه قیمتها هستند. قطعا هر چقدر وسعت کار بیشتر باشد، هزینهها نیز افزایش خواهد یافت. اما اگر از یک تیم طراحی حرفهای استفاده کنید، قطعا این هزینهها ارزش خواهد داشت. اگر نمیدانید از کجا میتوان چنین تیمی را پیدا کرد، ما یک گزینهی مناسب برای شما در نظر گرفتهایم.

سرنقش، متخصص طراحی دکوراسیون اداری مدرن
هر آنچه که از طراحی دکوراسیون مدرن اداری در ذهن دارید را، در واقعیت ببینید. دنیای امروز، دنیای متفاوت بودن و خاص بودن است. اگر میخواهید دکوراسیونی داشته باشید که محیط اداری شما را از یک فضای کسل، به یک محل کار جذاب و شیک تبدیل کند، باید از متخصص این کار استفاده کنید. مجموعه سرنقش ساخته شده است تا محیط اطراف شما را زیبا کند. این مجموعه از طراحان خلاق و حرفهای تشکیل شده است. تعهد، تجربه، تخصص و انصاف، چهار ویژگی اصلی سرنقش است که ما به آن افتخار میکنیم.
هم اکنون میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی دکوراسیون اداری با ما در تماس باشید.